En toen moest ik annuleren…

In het weekend schrijf ik meestal al niet veel, dus het is hier wellicht niet opgevallen dat ik van vrijdag tot en met dinsdag met mijn jongste zoon (nog geen drie jaar is het mannetje) in het ziekenhuis heb verbleven. Geen groot drama en hij wordt weer helemaal beter, maar eigenlijk zouden we komende zaterdag op vakantie gaan. En dat vinden we toch niet zo’n goed idee op dit moment. Dus moesten we de vakantie annuleren. Een annuleringsverzekering bij de boeking hadden we niet genomen. Die vind ik altijd erg duur.

Bovendien wist ik dat er een annuleringsdekking in onze doorlopende reisverzekering zit, dus daar vertrouwde ik op. En dat bleek helemaal terecht. Nu hadden wij van de artsen een brief meegekregen dat het om medische redenen afgeraden wordt om op vakantie te gaan – dus annuleren was bij geen enkele verzekeraar een probleem geweest lijkt me. Maar onze verzekeraar, AEGON, hoeft dat bewijs niet eens te hebben. Waarom? Omdat je met onze verzekering kunt annuleren ‘bij iedere onvoorziene omstandigheid’. Dat is bij heel veel annuleringsverzekeringen niet het geval!

Er zijn allerlei situaties denkbaar waarin je eigenlijk je vakantie zou willen annuleren omdat je er niet goed van kunt genieten. Een verbroken relatie, een overleden huisdier, you name it. Veel van die situaties zijn voor de meeste annuleringspolissen geen grond voor annuleren. Jammer dan. Bij die van ons dus wel, en ik ben erg blij dat te weten. Best een goede reden om eens goed naar de voorwaarden van jouw doorlopende annuleringsverzekering te kijken toch?

Wij krijgen fijn ons geld terug en gaan over een paar weken gewoon alsnog lekker op vakantie!

Lees ook:Ik ga op vakantie en neem mee: een reis- en annuleringsverzekering!
Lees ook:Doorlopende reisverzekering bijna altijd voordeliger voor gezin
Lees ook:Vakantie annuleren! Wie betaalt de kosten?
Lees ook:Kortlopende reisverzekering soms duurder dan doorlopende reisverzekering
Lees ook:Reisverzekering afstemmen op je vakantie

9 reacties op “En toen moest ik annuleren…

  1. Debora

    Ben heel blij voor je. Maar dit voelt toch wel een beetje als een reclame aan.

      /   Beantwoorden  / 
    1. Anneke Ranzato-Versloot

      Ik kan me helemaal voorstellen dat je dat zegt Deborah. Dat is het natuurlijk ook, want het is een positief verhaal over deze polis. Maar het is wel ontzettend waar, ik was gewoon erg aangenaam verrast over die ruime dekking en het leek me zinvol om dat te delen!

        /   Beantwoorden  / 
  2. Ellen

    Het voelt helemaal als reclame aan als de link die er onder zit een link is waar jij commissie op krijgt.

      /   Beantwoorden  / 
    1. Patrick

      Beste Ellen, maar jij maakt ook reclame voor je website waar je reclame inkomsten aan verdient. Dus de pot verwijt de ketel in dit geval….

      Ellen = SPAM

        /   Beantwoorden  / 
    2. Anneke Ranzato-Versloot

      Je kunt het ook anders zien Ellen. Als ik toch een positief verhaal schrijf over een bepaalde verzekeraar, waarom zou ik dan geen gebruik maken van de commerciële mogelijkheden die er zijn? Je zult bij mij geen verhalen tegenkomen die geschreven zijn uit commercieel belang – je volgt m’n blog goed genoeg om dat te weten volgens mij. Ik heb over die link ook wel even getwijfeld hoor, maar las je dan toch reclame maakt – zoals Deborah zegt – is het leuk als er iets uit voortkomt. En dat iets is zoals je zelf al aangeeft niet bepaald veel.

        /   Beantwoorden  / 
  3. Ellen

    @ Patrick: wat een onzin, die blog levert me net voldoende op om de hostingkosten te betalen. Zo beter dan?

      /   Beantwoorden  / 
  4. Boukje

    Inhoud en reclame hoor je van elkaar te scheiden. Het is niet erg om ergens reclame voor te maken, als het maar duidelijk is dat het reclame is. Zoals je het hier hebt gedaan is het niet netjes.

      /   Beantwoorden  / 
    1. Anneke Ranzato-Versloot

      Ja, jullie hebben misschien ook wel gelijk. Het artikel is niet bedoeld als reclame maar als oprecht aandacht vragen voor de voorwaarden van een annuleringsverzekering. Weet je wat: ik haal de link eruit – iedereen blij?

        /   Beantwoorden  / 
    2. Ellen

      Juist Boukje!

        /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.