Geldmerken en huismerken

Het lijkt wel merkentijd. Gisteren las ik iets over de meest ‘coole’ merken: Rabobank komt daarbij op de derde plaats van alle merken in Nederland, heeft alleen Apple en Hema voor zich. Stoer voor Rabo, want daarmee laat de bank Heineken, Nike en Google achter zich. Is Rabobank als merk echt cooler dan Nike? Ik kan me er weinig bij voorstellen maar kennelijk vonden de 3000 mensen die zijn geraadpleegd dat wel.
Vandaag wordt de merken top 100 voor voeding gepresenteerd. Daaruit blijkt dat de verkoop van A-merken wel is gegroeid, maar minder dan de totale omzet van supermarkten. De huismerken blijken terrein te winnen ten opzichte van de A-merken. Het zou me verbazen als die trend niet nog verder door gaat zetten. Veel mensen zijn toch aan het nadenken hoe ze geld kunnen besparen. Een goede eerste stap is het vervangen van de A-merken in het huishouden door de huismerken. De volgende stap is de keuze voor no-names die je onderin de schappen van de supermarkt vindt.

Ik heb gisteren eens iets uitgeprobeerd. Wasverzachter zonder merk, dus ook geen huismerk, kostte 39 cent…. dan denk ik: daar kun je niet eens de verpakking voor maken! Maar goed, het is een uitprobeersel waard want het scheelt wel heel veel met een A-merk wasverzachter!

Lees ook:Automerken met de meeste en minste kritiekpunten bij de APK
Lees ook:Goedkope wasmiddelen, vergelijkbare kwaliteit
Lees ook:Heeft de Euro haar sterkste tijd gehad?
Lees ook:Goedkope sigaretten kopen bij de pomp
Lees ook:Wat gebeurt er nu met je ABN AMRO rekening?

0 reacties op “Geldmerken en huismerken

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.