Afgelopen zaterdag is er in de uitzending van Kassa aandacht besteed aan autoverzekeringen. Hoe shoppen loont – en dat is natuurlijk niet verrassend. Verzekeraars vechten voor die autoverzekeringen en bovendien zijn er de laatste tijd een aantal nieuw spelers bijgekomen in die markt. Ditzo (van Fortis), Allsecur (van Allianz) en de Postbank heeft een scherpe autoverzekering geïntroduceerd – exclusief voor Postbank-klanten. Slim!
De autoverzekering is voor veel mensen een flinke kostenpost – veel groter dan de huis- en gezinsverzekeringen. Verzekeraars hopen er natuurlijk op dat bij het overnemen van een autoverzekering het hele gezinspakket naar hun maatschappij komt. Of dat zo is betwijfel ik. Juist in verband met de kostenbesparing shoppen mensen wel voor autoverzekeringen. Maar net zo makkelijk kiezen ze volgend jaar weer voor een ander. Want als je wilt shoppen met je autoverzekering, dan kun je dat het beste ieder jaar doen.
Lees ook:Autoverzekering wordt duurder
Lees ook:Autopremies gaan verder omhoog
Lees ook:Leeftijd bepaalt beste keuze
Lees ook:Premies autoverzekeringen fors gedaald
Lees ook:Goedkopere autoverzekeringen geven betere dekking
“Maar net zo makkelijk kiezen ze volgend jaar weer voor een ander.”
Als je een verzekering pakt zonder opzegtermijn -zoals o.m. Ditzo- dan kan je bij elk goed tegenbod weer weg en hoef je niet het hele jaar te wachten En daarmee heb ik meteen gezegd dat het dus ook over de voorwaarden en voordelen gaat en niet alleen om de prijs.
Vergelijk van autoverzekeringen loont zeker. Op Premie.nl wordt niet alleen op prijs vergeleken maar ook op polisvoorwaarden.
Voordelige autoverzekeringen is toch waar iedereen altijd naar op zoek is? Het is een sterk prijsgedreven markt, waarbij je alleen met een goede service tegenwoordig niet meer zo ver komt