Zorgverzekeraars hebben weer miljoenen verspild

EurostapelZorgverzekeraars hebben weer fors geïnvesteerd om nieuwe klanten aan te trekken. De grootste adverteerder tijdens de zorgcampagne in de laatste maanden van 2013 was Zilveren Kruis Achmea.

Zilveren Kruis Achmea heeft in de maanden september t/m december €11 miljoen aan zorgcampagnes uitgegeven. CZ is als tweede geëindigd met €7,3 miljoen en Menzis als derde met een investering van €6,9 miljoen. Dit blijkt uit een onderzoek van onderzoeksbureau Nielson gepubliceerd door Amweb.nl.

In 2013 is er bijna €59 miljoen uitgegeven aan mediabestedingen. Dit is een stijging van 8% ten opzichte van 2012. Wat vooral opviel is dat verzekeraars al in september al zijn begonnen om ons te lokken.

De huidige zorgstelsel zit vol met hiaten. Het moet niet nodig zijn om onze premies te gebruiken om te adverteren om nog groter te worden. Tot 2006 hadden wij in Nederland de ziekenfondsverzekering en de particuliere zorgverzekering. Er werd in die tijd veel minder uitgegeven aan marketing. Een nog veel groter probleem wordt gevormd door de wanbetalers in de zorg. Meer dan 120.000 verzekerden hebben de afgelopen jaren niet voldaan aan hun verplichting om de zorgverzekering te betalen.

Er zijn nog wel meer nadelen op te noemen van de huidige zorgverzekering, maar de boodschap zal wel duidelijk zijn.

Lees ook:Grote verzekeraars maken zorgpremie 2012 bekend
Lees ook:Zilveren Kruis Achmea verlaagt zorgpremie, meldt Zorgverzekering.net
Lees ook:Zorgverzekeringen – DSW wint, Zilveren Kruis verliest fors
Lees ook:Klacht Zilveren Kruis Achmea
Lees ook:Heb je spijt van de budgetpolis? Inruilen mag

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.