Parkeren betalen met mobiel / sms

Betalen voor parkeren met je mobielBetalen wordt steeds makkelijker. Teminste: er komen steeds meer mogelijkheden. Niet zo héééél lang geleden betaalden we alles met contant geld en moesten naar een bankkantoor om dat te halen. Toen kwamen de geldautomaten, betaalautomaten om te pinnen en later het chippen. Dat laatste is niet zo’n succes – al zijn er wat dingen waarvoor het erg handig is om wel wat saldo op je chip te hebben. Sommige bedrijfsrestaurants werken er bijvoorbeeld mee. En er zijn van die steden waar je op de meeste plekken alleen met chip kunt betalen voor parkeren.

Nu hebben we pas de introductie gehad van het doen van betalingen via een SMS, gefaciliteerd door Rabo Mobiel. Maar op steeds meer plaatsen kun je ook voor parkeren betalen met je mobiel of een smsje. Niet dat ik het ooit gebruikt heb, maar ik kwam langs deze site waarop de verschillende betaaldiensten voor parkeren met elkaar vergeleken worden. Voor mij een niet erg overzichtelijk geheel van gegevens, maar kan komen doordat ik er nog nooit mee te maken heb gehad. Of omdat de site is opgezet door één van de aanbieders (SMS Parking) zelf? Dat concludeert Jelmer de Jong tenminste na diep graven – daarmee is die site direct waardeloos, aangezien SMS Parking standaard als beste uit de bus komt.

Lees ook:Chipknip gaat weg uit winkels
Lees ook:Goedkoop en snel naar Schiphol
Lees ook:Rabo Mobiel, niet af te sluiten!
Lees ook:Wij betalen heel onveilig!
Lees ook:Betalen met je mobiel

Eén reactie op “Parkeren betalen met mobiel / sms

  1. Netteke

    Heel handig dat mobiel parkeren denk je, dat dacht ik ook. Ik heb mij niet zo lang geleden aangemeld bij yellowbrick en kreeg na een tijdje opeens een rekening van bijna 50 euro terwijl ik maar 20 minuten geparkeerd had in Amsterdam. Ik nam contact op met Yellowbrick en die gaven aan dat ik mij wel aangemeld had maar niet afgemeld. Ik wist zeker van wel! Gevraagd of ze dit nog een x wilde controleren en toen kwamen ze terug met de opmerking dat hun technische helpdesk in haar logfiles had gekeken en geen andere oproep dan het aanmelden geregistreerd had. Gelukkig dat ik mijn gespreksgegevens kon opvragen en wat bleek, ik had wel degelijk 2 x gebeld (aanmelden en 20 minuten later afmelden). Ik heb deze gespreksgegevens opgestuurd aan yellowbrick en toen gaven ze aan OH JA we zien inderdaad dat u toch wel 2 x gebeld heeft maar toen had ik mij opeens niet afgemeld wat natuurlijk bullshit is, wat doe ik anders als ik voor de 2e x bel. Deze bewijzen overhandigen ze dan verder niet. Je moet gewoon betalen en anders krijg je een deurwaarder achter je aan. Kortom mobiel parkeren, let op met wie je in zee gaat!!!!!!!!!!!!!

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.