Een incassobureau heeft niet altijd gelijk

Mijn lief en ik – wij zijn goed van betalen. Iedereen vergeet weleens een factuur en krijgt dan een herinnering. Maar erger dan dat wordt het bij ons gewoon niet. Daarom schrikken wij oprecht als we opeens een brief krijgen van een incassobureau. We vragen ons af wat het kan zijn, of wij zo slordig zijn geweest.

Die brief krijg je dan op zaterdag en net nadat het bureau niet meer telefonisch bereikbaar is. Dus kun je op maandag gaan bellen om na te vragen waar de vordering over gaat – want op één of andere manier staat dat nooit duidelijk in die brief.

Vandaag kon ik weer eens bellen, het gebeurt bij ons zo eens per jaar. Dit keer kwam de brief van Lindorff – nog nooit van gehoord! In het telefoongesprek was meteen duidelijk dat het om een vordering van Tiscali ging. Net zoals vorig jaar, en het jaar daarvoor. Een vordering die er niet is en waar het bureau na dat telefoontje ook nooit meer op terugkomt. Als ik dit even op de mail zet is het geregeld.

Huh? Als ze een werkelijke vordering hebben willen ze die toch ook innen? En als de vordering er niet echt is… wat is dit dan? Een poging tot het binnenhalen van geld omdat sommige mensen na zo’n brief gewoon maar betalen? Ik heb deze keer in mijn mail gevraagd of ze me willen uitleggen hoe het zit. Ben benieuwd of ik een reactie krijg.

>Maar mocht jij zo zijn dat je een aanmaning van een incassobureau altijd betaalt… niet doen! Altijd eerst navragen waar het over gaat want misschien gaat het dus wel nergens over.

Lees ook:Boiler rooms in opmars
Lees ook:Bespaartip: bandenspanning checken
Lees ook:Deurwaarder belt aan – wat nu?
Lees ook:Hoe kun je besparen op je telefoon kosten
Lees ook:Is het echt zo erg met de Belastingdienst?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.