Het spookseizoen van energiebedrijven is weer begonnen

Een hele tijd geleden kregen wij een telefoontje van Durion. Een mooi verhaal over goedkopere energie, en op zich wilden we wel wat informatie ontvangen. Maar toen kwam het schokkende: er werd gevraagd naar rekeningnummers etc. Mijn man heeft toen heel duidelijk gehandeld en direct aangegeven dat hij geen contract wenste af te sluiten. Een kleine zoektocht op Internet deed ons toen vrezen dat we er nog een hoop gedoe van zouden krijgen.

Gelukkig bleef het genoemde contract weg en hoorden we niets meer van Durion. Nee, ook geen informatie. Het regende toen klachten over Durion en de agressieve benaderingswijze.

Niet veel later verdween Durion van het toneel, opgegaan in Oxxio. De commotie rondom verkoopmethodes ging ook liggen, het nieuwe bedrijf leek netter met mensen om te gaan. Maar nee hoor… het is weer helemaal opnieuw begonnen met energiebedrijven die spooknota’s versturen. Zonder dat je het weet of wilt ben je opeens klant bij een nieuwe energieleverancier. Oxxio zou volgens enkele ex-werknemers zelfs oud-klanten opnieuw nota’s zenden.

Door dat gedoe met Durion heb ik trouwens geen moment meer overwogen over te stappen van energieleverancier. Terwijl het ongetwijfeld ergens op een klantvriendelijke manier goedkoper kan dan bij Nuon. Maar ik waag me liever niet in dat wespennest.

Lees ook:Jaarlijks overstappen van energieleverancier bespaart het meest
Lees ook:Bespaar je de energie!
Lees ook:Hoge energierekening? Schaaf makkelijk euro’s van je rekening af door over te stappen
Lees ook:Verzekeringen afsluiten bij uw energiebedrijf?
Lees ook:Foutje in belastingaangifte? Corrigeren kan (ook na 1 april)!

2 reacties op “Het spookseizoen van energiebedrijven is weer begonnen

  1. Jasper

    Wij zijn ongeveer een jaar terug op eigen initiatief overgestapt op Greenchoice. Zij hebben voor ons netjes de opzegging geregeld. Veel meer dan op het internet een formuliertje invullen en vervolgens het contract dat je thuis krijgt terugsturen is het niet.

      /   Beantwoorden  / 
  2. Peter

    Anneke, je verhaal klopt als een bus ! Hetzelfde geldt ook voor telecombedrijven.Ik weet er alles van met KPN internetplus bellen ging het bij mij precies zo. Ze bellen je op en je vraagt alleen maar om info en vervolgens ben je dan “over”.Wat een moeite het heeft gekost om dat terug te draaien! Is echt zijn geld niet waard dat overstappen, je wordt gewoon,bewust, opgelicht een ander woord heb ik er niet voor!!

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.