Zorgverzekeraars geven €571 uit aan marketing per premiebetaler

De komende maanden gaan de zorgverzekeraars ons weer verleiden om over te stappen. Jaarlijks blijken ze honderden miljoenen euro’s uit te geven om consumenten aan te trekken. Per premiebetaler geven zij gemiddeld €571 per jaar uit volgens de Telegraaf.

Vorig jaar hebben de gezamenlijke zorgverzekeraars €541 miljoen uitgegeven aan het werven van klanten. Zorgverzekeraar CZ heeft maar liefst €183 miljoen uitgegeven aan marketing gericht op nieuwe klanten. Menzis geeft naar verhouding het minste uit, maar nog steeds €42 miljoen.

Alle consumenten betalen via de premies mee aan de acquisitiekosten van de verzekeraars. Misschien is het te kort door de bocht geredeneerd, maar de premie kan €571 per jaar omlaag als de onderlinge concurrentie wordt uitgeschakeld.

Lees ook:Zorgverzekeraars hebben weer miljoenen verspild
Lees ook:Zorgverzekeringen weer duurder
Lees ook:Premie zorgverzekering per 2015 omhoog
Lees ook:Zorgverzekering 2014: Hema 0,95 cent goedkoper dan Univé?
Lees ook:Independer gaat ook energie vergelijken

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.