Reclame Postcodeloterij is misleidend

De loterijen proberen ons met marketingacties te strikken voor een wekelijkse of maandelijkse deelname. De Groningse Ilja Hagenauw dacht een prijs te hebben gewonnen van 2500 euro, maar helaas krijgt ze het niet uitgekeerd.

Op AD.nl staat te lezen dat ze een kruistocht is begonnen tegen de loterij. Zij kreeg een brief toegestuurd met een munt die een code bevatte. Bij het openkrassen van de code bleek dat ze €2.500 had gewonnen, althans dat dacht ze. Het bleek slechts een marketingactie te zijn.

Zij heeft een klacht neergelegd bij de Stichting Reclame Code. Deze oordeelde dat de reclame inderdaad mislijdend is, maar daarmee heeft ze de prijs nog niet binnen. Zij zou een proces moeten beginnen om de prijs te kunnen incasseren. Echter de proceskosten zijn mogelijk hoger dan het gewonnen bedrag.

Marketingacties
Persoonlijk erger ik mij ook aan de werkwijze van de Postcodeloterij. Zelfs als u al deelnemer bent, blijven ze u stalken om nog meer loten te kopen. Uit de mailingen die ze versturen blijkt ook niet in één oogopslag wat de gevolgen zijn van het retoursturen. U zit namelijk vervolgens vast aan een extra maandelijkse deelname, die u overigens wel zeer eenvoudig weer kunt opzeggen. De marketing zou een stuk eerlijker kunnen.

Lees ook:Boefjes van de Postcode Loterij
Lees ook:Postcode Loterij verliest rechtszaak
Lees ook:Bespaartip: loterijen opzeggen
Lees ook:Razende Rentepunten Week: razende klanten!
Lees ook:Geldreclames: ambulance van Centraal Beheer

Eén reactie op “Reclame Postcodeloterij is misleidend

  1. Bert Zandbergen

    Iedereen die zich ook zo ergert aan deze vorm van misleiding kan helpen met het bestrijden van de Postcodeloterij. Onderteken de petitie op http://loterijen.petities.nl.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.