Credit Europe doet mee met Icesave en NIBC Direct

Credit Europe verhoogt spaarrenteCredit Europe stond lange tijd op de tweede plaats van de spaarrentes bij de internetspaarrekeningen met een rente van 5,0%. Achter Icesave natuurlijk. Maar toen kwam NIBC Direct met ook 5,25% en Credit Europe verhuisde naar de derde plaats. Met de renteverhoging door AK Bank naar 5,2% vielen ze uit de top 3 en dat is kennelijk het signaal geweest voor een renteverhoging: per vandaag doet Credit Europe voor nieuwe klanten ook 5,25%.

Maar het schijnt dat die regel ‘voor nieuwe klanten’ wel flexibel is. Het is natuurlijk ook niet te handhaven, want als je als bank nieuwe klanten betere rentes geeft dan bestaande… wat doen de bestaande klanten dan? Rekening opheffen, nieuwe openen? Of naar een andere bank natuurlijk… Dus als je als bestaande relatie belt naar Credit Europe over die rente – dan krijg je die heus ook wel.

Wie gaat nu z’n best doen om weer echt op nummer 1 te komen? Icesave aan zet? Of NIBC Direct? Of misschien wel een nieuwe aanbieder…. er zaten nog twee IJslandse banken in de ijskast toch?

Lees ook:Credit Europe vliegt omlaag
Lees ook:Credit Europe verlaat koppositie
Lees ook:Met z’n drieën op één
Lees ook:Wie laat z’n geld nog bij Credit Europe?
Lees ook:Spaarrente NIBC Direct omlaag; Credit Europe nog niet

8 reacties op “Credit Europe doet mee met Icesave en NIBC Direct

  1. Roos Jansen

    De renteverhogingen van CreditEurope voor uitsluitend nieuwe klanten worden wel heel vervelend. Daarmee zetten ze hun huidige klanten in de kou. Dat was zo bij de sprong van 4.75 -> 5.00 en nu ook dus weer. Er zijn dus nog plenty klanten op 4,75. Tenzij ze zo verstandig waren om het geld maar weer te verplaatsen. Dit begint een beetje op de Postbank trucs te lijken.

      /   Beantwoorden  / 
  2. Anneke Ranzato (redactie)

    Roos, helemaal met je eens. Rekeningen die vrij opvraagbaar zijn hebben een variabele rente… die moet dan ook wel echt variabel zijn en meegaan met verhogingen. Een beetje goedkoop om zo te proberen te besparen op de rentebetalingen. En erg in het nadeel van de niet-ondernemende of niet-oplettende rekeninghouder.

      /   Beantwoorden  / 
  3. Roos Jansen

    Toch een klein correctie. Na een moppermail naar CE kreeg ik bericht dat mijn rente was verhoogd van 5 naar 5.25 %. Maar als je dan op hun site kijkt dan krijgen de klanten van voor 3 juni “slechts” 4.5 %.
    Hoogst eigenaardig!

      /   Beantwoorden  / 
  4. devron

    een simpel mailtje sturen met zegen dat je bij ice save een rekening gaat openen en je krijgt 5,25% gen probleem

      /   Beantwoorden  / 
  5. Anneke Ranzato (redactie)

    Blijft jammer dat het dus duidelijk een piepsysteem is. Erg oneerlijk tegenover de minder actieve relaties vind ik dat.

      /   Beantwoorden  / 
  6. Roos Jansen

    Kleine update. Op 11 september bevestigt NIBC dat mijn aanvraag is ontvangen. Het is nu 5 oktober en ik heb nog steeds geen rekeningnummer. Is dit een methode om de toevloed van geld te reguleren? Hebben ze zich verkeken op de toeloop ? Wordt vervolgd.

      /   Beantwoorden  / 
  7. Anneke Ranzato (redactie)

    Dat duurt wel idioot lang inderdaad Roos… ben benieuwd hoe het verder gaat!

      /   Beantwoorden  / 
  8. Paul

    gewoon bellen en ze zeiden uit zichzelf al dat ik van 5 naar 5,25 ging

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.