Stelt Interbank de klant centraal?

Mijngeld.blog.nlAfgelopen zaterdag is er in het tv programma Kassa weer aandacht geschonken aan de werkwijze van Interbank. Deze bank brengt klanten tot ruim 14% in rekening voor een doorlopend krediet. Het gaat volgens de bank om klanten die in een hoge risicocategorie vallen. Vreemd, want ze betalen in sommige gevallen al tientallen jaren de torenhoge rentes. Het ergste is dat de woordvoerder in de aflevering aangaf dat Interbank de klant centraal stelt.

Kassa liet mensen aan het woord die al tientallen jaren hoge lasten betalen aan de bank. Het probleem zou steeds kleiner moeten worden door aflossingen, maar in bepaalde gevallen zijn de maandelijkse betalingen niet hoog genoeg om alleen al de rentelasten te dragen. De afgelopen jaren hebben deze klanten van de bank de rentelasten zien stijgen. Ondanks de steeds lagere marktrente.

“Wij stellen de klant centraal”
Dit is een tenenkrommende uitspraak van een onderneming die onvoldoende aandacht heeft voor de positie waar hun klanten in zitten. Ik vind het al verwerpelijk als financiële instellingen zelf niet in kunnen schatten dat ze verkeerd bezig zijn. Als ze er ook nog bij zeggen dat ze de klant centraal stellen stijgt bij mij de irritatie.

Interbank heeft beloofd er naar te kijken. Jammer dat het op deze manier moet. Als ze geluisterd hadden naar de klanten hadden ze al eerder maatregelen getroffen. Ze moeten proberen om de klant centraal te stellen.

Lees ook:Vaste klanten boete
Lees ook:Klanten van DSB niet uit huis zetten
Lees ook:Koning bij de bank
Lees ook:Klant beter uit door provisieverbod?
Lees ook:ING stopt met stuntrentes

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.