Independer gaat ook energie vergelijken

sparenSteeds meer consumenten besparen geld door over te stappen naar een andere energieleverancier. Vaak wordt er vergeleken aan de hand van tarieven die alleen in het eerste jaar gelden. Dit probleem is te ondervangen door bonussen en kortingen in het eerste jaar apart te houden van de reguliere tarieven.

Per jaar stappen bijna één miljoen huishoudens over naar een andere energieleverancier. Dit gaat vaak via vergelijkingssites. Wat er bij vergelijkingen vaak niet bij wordt vermeld is dat de lasten na het eerste jaar sterk kunnen stijgen. De lage tarieven zijn namelijk gebaseerd op een actietarief of op bonussen voor het eerste jaar. Er is op dit moment onvoldoende transparantie in de markt. Independer heeft de afgelopen 15 jaren ervaring opgedaan met het vergelijken van verzekeringen. Zij stappen nu ook in het vergelijken van gas en stroom.

Energierekening laag houden door tarieven transparant te vergelijken
Je kunt de energierekening laag houden door jaarlijks over te stappen naar een andere energieleverancier. Maar het is onwenselijk om ieder jaar te switchen. Daarom is het beter om bij de vergelijking gelijk al rekening te houden met de hoogte van de lasten over meerdere jaren. De EnergieVergelijker van Independer biedt een transparante vergelijking. De vergelijker gaat een stapje verder dan andere vergelijkers van energiekosten.

Klanten lokken met actietarieven en bonussen
Je stapt niet over naar een andere leverancier om maar één jaar te profiteren van lage lasten. Door kortingen en bonussen uit te smeren over één jaar lijken sommige tarieven laag, maar in de praktijk kan het anders zijn. Uiteraard wil je wel profiteren van deze welkomstgeschenken, maar je wilt vóór het overstappen ook duidelijk inzichtelijk hebben wat je na het eerste jaar moet betalen aan energielasten. In de vergelijking van Independer worden de bonussen en kortingen apart vermeld. Dit geeft niet alleen meer overzicht , maar dat legt ook gelijk bloot hoe hoog de structurele tarieven zijn.

Tarieven structureel verlagen in plaats van het verstrekken van welkomstgeschenken
De energiebedrijven geven nieuwe klanten een bonus die eigenlijk gefinancierd wordt door de bestaande klanten. Gezamenlijk moeten de klanten namelijk een bepaald bedrag opbrengen voor het energiebedrijf. Indien nieuwe klanten een korting krijgen, moeten de bestaande klanten dus meer betalen. Energiebedrijven moeten komen met structureel lagere lasten ten behoeve van alle klanten. Het vergelijken van energiekosten moet transparant worden. Verkapte geschenken aan nieuwe klanten scheppen alleen maar verwarring.

Lees ook:Vaste klanten boete
Lees ook:Bespaar je de energie!
Lees ook:Waaraan gaat u meer betalen in 2011?
Lees ook:Goedkoop, goedkoper, goedkoopste zorgverzekering
Lees ook:Bespaartip: vergelijk de kosten van lidmaatschap pechhulp

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.