Categorie: "Geldreclames"

Geldreclames: ambulance van Centraal Beheer

Het is niet de eerste reclame van Centraal Beheer op mijn blog en dat is niet toevallig. Ze zijn gewoon steengoed! En omdat ik bij mijn collega van reclamewereld las dat deze de Gouden Loeki heeft gewonnen voor september 2007, vond ik dat een erg goede reden om deze ambulance-spot een plaats te geven.

Geldreclames: verzekeren!

Ik kan me niet herinneren dat ik 'm eerder gezien had maar vind 'm erg leuk gevonden. En dat voor een organisatie als het Verbond van Verzekeraars… voor mijn gevoel toch niet de meest flitsende club.

Jochem heeft gewonnen van Fatima!

De poll is gesloten – er zijn meer dan 500 stemmen uitgebracht. En waar het er lange tijd op leek dat Fatima zou gaan winnen, is Jochem haar in een waanzinnige eindsprint voorbij gestreefd. Met 42,9% van de stemmen heeft hij gewonnen, waar Fatima uitkomt op 36,8%. Dat 20,3% van de stemmers heeft gekozen voor 'geen van beide' zegt misschien dat Rabo binnenkort een nieuw gezicht moet zoeken? Of – gezien het contract dat Fatima ongetwijfeld heeft binnengesleept – een sidekick voor de babe met brains… wat dachten jullie van Michael Rasmussen? Of toch Jochem terug laten komen uit Zweden om een relatie met Fatima aan te gaan? Kunnen ze leuk gaan samenwonen, trouwen, kindjes krijgen, eigen bedrijf beginnen – alle thema's waarop een bank marketing bedrijft.

Geldreclames: Postbank 15 miljoen mensen

Topcommercial uit een grijs verleden… Het gevoel van Postbank voor het Nederlandse volk staat in schril contrast tot de commotie rond de spaarrentes van de afgelopen tijd. Tegenwoordig draaien de Postbank commercials om rentepunten en kortingspercentages die natuurlijk allemaal terugverdiend worden – met rentemarge bijvoorbeeld.

Geldreclames: Ohra’s paarse krokodil

Vorige week hoorde ik een collega van mij over de telefoon tegen iemand iets zeggen over het “paarse krokodil”effect. Ik heb me echt even zitten afvragen wat hij nou bedoelde maar voordat hij ophing wist ik het al… Toch al een tijdje geleden die commercial en dat hij dus als begrip gebruikt wordt en ook nog begrepen: dan heb je het als reclamemaker goed gedaan lijkt me!

Geldreclames: Lancyr


De laatste dagen is er op de radio weer een commercial van Lancyr. Wat ze bij hun introductie dan goed hebben gedaan is dat ik meteen denk aan die hond. Wat wel jammer is: ze profileerden zich daarin als een bijzondere partij, waakhond… terwijl Lancyr in de praktijk gewoon één van de vele tussenpersonen is.