Geldbedrijf centraal: Interpolis

Een ‘Helder moment’ van verzekeraar Interpolis. Glashelder.

Eerder deze week schreef ik er al over: Interpolis heeft met een onderzoek uitgevonden dat Nederland oververzekerd is. En gaat daar nu iets aan doen door onnodige verzekeringen en dubbele dekkingen uit te bannen. Volledig filantropisch natuurlijk. Geen winstoogmerk (oh nee, dat was Univé). De verzekeringsadviseurs komen graag om alleen maar te analyseren en op te zeggen. Niet om te verkopen. Right!

Maar goed, Interpolis als Geldbedrijf centraal. Voor mij is Interpolis toch gewoon ‘de verzekeraar van de Rabobank’. Dat is absoluut geen slechte positie – al die lokale Rabobanken hebben immers bergen klanten die bij hun bank hun verzekeringen willen regelen. En dat gebeurt dan dus via Interpolis.

Interpolis wás ook de verzekeraar van de Rabobank. Maar in 2005 is de verzekeraar gefuseerd met Achmea en daardoor onderdeel geworden van de Europese verzekeringsgroep Eureko. Dat Achmea is een enorme groep in Nederland, ik zal ze binnenkort eens bespreken in Geldbedrijf centraal.

Lees ook:Geldbedrijf centraal: deel je ervaringen
Lees ook:Geldbedrijf centraal: Rabobank
Lees ook:Advies Interpolis – Let op de kosten van de zorg!
Lees ook:Garantieregeling voor Achmea
Lees ook:Rabobank biedt hoogste spaarrente in België

2 reacties op “Geldbedrijf centraal: Interpolis

  1. kees

    Zou Interpolis al de eerste klanten hebben opgezegd die bij hen oververzekerd zijn? Plus restitutie van teveel betaalde premies in het verleden. Worden prospects al verwezen naar de concurrentie? Zijn er al mensen ontslagen die overbodige verzekeringen verkochten? Dacht het niet…

      /   Beantwoorden  / 
  2. Anneke Ranzato (redactie)

    Dacht het ook niet Kees, precies wat ik bedoel. Zouden mensen hier nu echt intrappen en dus in gesprek gaan met Interpolis?

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.